Wycieczka na Jurę Krakowsko-Częstochowską
Dodane przez admin dnia Czerwiec 28 2011 22:39:45
W dniach 8-10 czerwca br. uczniowie klas III i IV byli na trzydniowej wycieczce na Jurze Krakowsko –Częstochowskiej. W pierwszym dniu spacerowaliśmy po Ojcowskim Parku Narodowym. Szlak naszej wędrówki prowadził doliną Prądnika, przez Górę Chełmową do Groty Łokietka. Następnie przez Bramę Krakowską dotarliśmy do „źródełka miłości”, gdzie po trudach podróży mogliśmy odpocząć i zregenerować siły przed kolejnym dniem. W drugim dniu zwiedziliśmy Zamek na Pieskowej Skale, koło którego znajduje się najbardziej znana w Polsce skała –Maczuga Herkulesa. Następnie odwiedziliśmy Centrum Edukacyjno-Muzealne Ojcowskiego Parku Narodowego, gdzie po obejrzeniu filmu w 3D na temat historii, geologii i przyrody Ojcowskiego PN zwiedziliśmy bardzo interesujące ekspozycje muzealne. Po południu pojechaliśmy do Wieliczki. Tam zwiedzaliśmy Kopalnię Soli -niesamowity podziemny świat cudów solnych wpisanym na listę UNESCO. Trzygodzinny spacer po kopali był dla nas niezwykłą atrakcją i dostarczył nam wielu niezapomnianych wrażeń. W trzecim dniu odwiedziliśmy Kraków, gdzie na Wzgórzu Wawelskim zwiedziliśmy: Katedrę Wawelską, Groby Królewskie, Kryptę Wieszczów Narodowych oraz Dzwon Zygmunta. Spotkaliśmy się również z wawelskim smokiem, a spacerując wzdłuż traktu królewskiego odwiedzili najważniejsze zabytki starego Krakowa: Rynek Główny, Sukiennice, Kościół Mariacki oraz Barbakan. Wycieczka na Jurę odbyła się w ramach realizowanego przez szkołę projektu ”Nowoczesna szkoła” i była w całości finansowana ze środków unijnych.