Wycieczka do Lublina 2016
Dodane przez admin dnia Czerwiec 01 2016 19:12:44
23 maja 2016r. uczniowie klas IV-VI uczestniczyli w wycieczce edukacyjnej do Lublina. Pierwszym punktem naszej wycieczki był spacer po Starym Mieście. Spacerując zabytkowymi uliczkami podziwialiśmy pięknie odrestaurowane kamienice, Bramę Grodzką , Katedrę oraz Kościół Ojców Dominikanów. Następnie odwiedziliśmy podziemia lubelskie znajdujące się pod Rynkiem i kamienicami Starego Miasta. Podczas spaceru podziemnymi korytarzami poznaliśmy historię Lublina. Sposób jej prezentacji był niezwykły: plastyczne makiety, opowieść „wędrownego dziada” oraz teatrzyk przedstawiający pożar miasta w XVIII w. poruszył naszą wyobraźnię i sprawił, że historia Lublina stała się nam bardziej bliska. Wizytę na Starym Mieście zakończyliśmy na Zamku Lubelskim, gdzie zwiedziliśmy romańską basztę. Z jej szczytu mogliśmy podziwiać niezwykły widok na miasto i okolice. Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w Ogrodzie Botanicznym UMCS w Lublinie, gdzie mogliśmy poznać historię oraz działalność naukową i edukacyjną Ogrodu. Spacerując alejkami, skrytymi w gąszczu zieleni, poznaliśmy wiele interesujących gatunków roślin charakterystycznych dla różnych środowisk oraz zwiedziliśmy szklarnie z roślinnością pustynną i tropikalną. Wycieczka do Lublina okazała się niezwykle wartościowa, ponieważ poza zdobytą wiedzą historyczną i przyrodniczą pozwoliła ciekawie spędzić czas.